پربازدیدترین ها

سرویس: تازه های خبر کد خبر: 230182 ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹

جمع‌آوری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد زکات توسط کمیته امداد در سال جاری

معاون خودکفایی و مشارکت مردمی کمیته امداد از جمع آوری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور در سال جاری خبر داد.

جمع‌آوری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد زکات توسط کمیته امداد در سال جاری

به گزارش ایسنا، آسوده در نشست خبری امروز کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد با روحیه انقلابی در حال ارائه خدمات به مددجویان است، اظهار کرد: مشارکت‌های مردمی به ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه ترویج فرهنگ خیر و احسان را برعهده دارد گفت: ۹۰۰۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مردم، محله و مسجد در حال فعالیت هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد گفت: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع آوری شده است.

به گفته وی، تعالی انسان‌ها، توانمند سازی و خودکفایی نیازمندان از اهداف مهم کمیته امداد است.

ارایه ۱۷ برنامه و ۱۲۰ نوع خدمت در کمیته امداد

جعفر صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد نیز در این نشست درخصوص هوشمندسازی کمیته امداد گفت: استفاده از نرم افزارهای نوین الکترونیکی به خدمات رسانی بهتر به مددجویان کمک می کرد که در برنامه های مختلف کمیته امداد تاکید شده بود. در اسناد بالادستی و برنامه ششم امداد تاکید شده بود که تا پایان سال برنامه باید خدمات امداد بر بستر الکترونیک سوار شود.  در مجموعه در امداد ۱۷ برنامه و ۱۲۰ نوع خدمت ارائه می شود که خدمت مسکن، اشتغال و ... از جمله آن است.

به گفته صباغیان، یکی از موضوعات مد نظر در اجرایی کردن سامانه امداد هوشمند، حفظ کرامت انسانی و ارزشهای فردی افراد بود.

وی گفت: همچنین دیگر ضرورتی که باعث شد به این موضوع  ورود کنیم، بحث قابل اتکا نبودن آمارها بود. امارها مبنای تصمیمگیری و برنامه ریزی و تصمیم سازی یک نهاد است. برای اینکه بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای برنامه های سازمان داشته باشیم نیازمند آمارهای دقیق هستیم.

وی گفت: همچنین بحث اثربخش بودن منابع مالی و درامدی مجموعه امداد بود که یکی دیگر از دلایلی بود که اقدام به راه اندازی امداد هوشمند کردیم. نکته دیگر که بسیار مهم بود  به روز رسانی سامانه امداد با سایر سامانه های دیگر بود. البته برای این موضوع با چالش های زیادی مواجه بودیم عدم یکپارچگی سامانه ها، قدیمی شدن ابزارهای الکترونیکی موجود و جزیره ای عمل کردن سامانه های سازمان از جمله این چالش ها بود.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد، از سال گذشته موضوع امداد هوشمند را با جدیت دنبال کردیم.

صباغیان تصریح کرد: براساس این سامانه نیاز نیازمندان در کنار توان توانمندان قرار گرفت، یعنی نیاز نیازمندان در این سامانه بارگذاری شده و توانمندان می توانند براساس سلیقه به نیازمندان کمک کنند.