به گزارش بازی دراز،
این کارت برای افراد بالای 15 سال صادر میشود و از خرداد ماه امسال در پی ابطال کارتهای ملی قدیمی، داشتن آن برای افراد اهمیت دوچندان پیدا کرده است.
در حالی که تحریمها مشکلاتی بر سر راه صدور این کارتها ایجاد کرد، اما خوشبختانه با ورود شرکت های داخلی و دانش بنیان در بحث تولید کارت، روند صدور این کارتها از سر گرفته شده و در حال حاضر افراد میتوانند با ثبت نام در سامانه www.NCR.ir برای دریافت این کارت اقدام کنند.
فرهاد میرزایی معاون فناوری و اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و 600 هزار نفری افراد بالای 15 سال استان، گفت: تا پایان شهریور امسال از این تعداد، یک میلیون و 380 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست دادهاند.
وی افزود: تا پایان شهریور امسال هم برای حدود یک میلیون و 187 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.
میرزایی تصریح کرد: از این تعداد نیز حدود یک میلیون و 171 هزار کارت به افراد تحویل شده و حدود 16 هزار کارت همچنان در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان تلنبار شده که افراد باید برای گرفتن آن مراجعه کنند.
میرزایی با اشاره به توقف کوتاه مدت صدور کارتهای هوشمندملی در پی تحریمهای سال گذشته، گفت: در بُرههای از سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، صدور کارتهای هوشمند متوقف شد، اما خوشبختانه با پیگیری سازمان ثبت احوال و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان، روند صدور این کارتها از سر گرفته شد.
وی افزود: این شرکت داخلی هنوز در مقیاس محدود تولید کارت دارد و به تولید انبوه نرسیده است، اما آنطور که مسئولان سازمان اعلام کردهاند در پی آزمایش موفق این کارت، بزودی تولید انبوه آن آغاز میشود.
معاون فناوری و اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به ابطال کارتهای قدیمی ملی از خرداد ماه امسال، گفت: عملا بحث پروژه کارت هوشمندملی امسال و بعد از ابطال کارتهای قدیمی باید به پایان برسد و از این پس تنها روند صدور برای افراد جدید بالای 15 سال باشد، اما همچنان 226 هزار نفر در استان حتی برای گرفتن کارت هوشمند ثبت نام نکردهاند.
وی افزود: ارائه خدمات به افراد از خردادماه امسال تنها با کارت هوشمند ملی امکان پذیر است و افراد برای دریافت خدمات باید کارت هوشمند ملی داشته باشند.
میرزایی در خصوص نحوه ثبت نام برای دریافت این کارت ها، گفت: افراد باید با مراجعه به سایت www.NCR.ir پیش ثبت نام را انجام دهند و در این سامانه نزدیکترین دفتر پیشخوان و یا دفتر پستی را برای ثبت نام انتخاب کنند.
وی افزود: روز و زمان مراجعه توسط خود فرد انتخاب میشود و با مراجعه به دفتر مربوطه و گرفتن عکس و انجام ثبت نام و پرداخت تعرفه مربوط در دفاتر پستی و پیشخوان، کار صدور کارت هوشمند ملی برای آنها آغاز میشود .
این مسئول خاطرنشان کرد: از همان لحظه اولیه ثبت نام نیز "رسیدی" به آنها داده میشود که بوسیله آن میتوانند تا زمان صدور کارت از خدمات مربوطه بهره مند شوند.
میرزایی در خصوص اهداف بلندمدت صدور کارت هوشمند ملی و تجمیع سایر کارت ها در آن هم گفت: کارت هوشمند از ابتدا با هدف تجمیع کارتهای مختلف صادر شده است و امسال بصورت پایلوت طی قراردادی که با یکی از بانک های کشور منعقد شده پروژه کاربردی شدن آن کلید میخورد، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم برای ثبت نام مراجعه نکردهاند و با توجه به مشکلاتی که فعلا در زمینه تولید انبوه این کارتها وجود دارد، ممکن است پروژه کاربردی شدن این کارتها قدری به تاخیر بیفتد.