به گزارش بازی دراز، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست بررسی وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران حوزه شهری و شهرداری برگزار شد؛ اظهار داشت: از مدت ها قبل و پیش از اینکه استاندار شوم، هر بار هنگام عبور از کرمانشاه، این سئوال برایم مطرح می شد که چرا این ستون ها را بر پا کرده اند.
وی اظهار داشت: چرا باید این درخت ها قطع شده و به جای آن ستون های بتونی خشن بکارند و این بلوار زیبا را به این روز بیاندازند. بی گمان آیندگان قضاوت خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: حفظ میراث فرهنگی اولویت اصلی ماست و به عنوان مدیر ارشد استان تمایل ندارم که این پروژه حتی یک متر حریم میراث را به هم بریزد.
وی اضافه کرد: میراث فرهنگی باید پاسخ کارشناسی و نهایی خود در مورد این عبور بخشی از این پروژه از حریم شکارگاه را اعلام کند تا تکلیف روشن شود.
بازوند گفت: پروژه قطار شهری در شکل فعلی خود از برنامه بسیار عقب است و مردم حق دارند در مورد این شکل از کار شاکی شوند.
وی تاکید کرد: باید راهکار مناسبی برای حل مشکلات فعلی پروژه و سرعت بخشیدن به اجرای مناسب آن اتخاذ کنیم.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت 53 واگن به این پروژه اختصاص داده که موضوع دریافت آن ها پیگیری می شود، گفت: سازمان قطار شهری هرچه زودتر نسبت به برگزاری مناقصه خرید تجهیزات مورد نیاز اقدام کند.
طبق برآوردهای صورت گرفته، مرحله اول قطار شهری کرمانشاه در سال 1400 ظرفیت جا به جایی 14 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.
در سال 1410 و با بهره برداری از مرحله دوم پروژه قطار شهری، این پروژه ظرفیت جابه جایی 16 هزار و 200 مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.
پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال 93 با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید 6 کیلومتر از مجموع 13 کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.
مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول 8.6 کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود 4.4 کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.
از مجموع 13 کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه 22 بهمن) و 6 کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه 22 بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.
آخرین مطالب
- ■همه سیاستهای ترامپ به نفع نفت آمریکا نیست
- ■قیمت نفت با کاهش ذخایر آمریکا صعودی شد
- ■بانکهای چینی در معرض تحریم
- ■استفاده ایرباس از تیتانیوم ممنوعه
- ■بازدید مسئولین از کارگاه تولیدی عسلطبیعی در شهرستان
- ■بیتکوین آماده شد
- ■بیتکوین آماده شد
- ■رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
- ■آمادگی کامل هلالاحمر برای پوشش مراسمات گرامیداشت سالروز عملیات بازیدراز
- ■توصیههایی برای بهبود عملکرد پیامرسانهای بومی
پربازدیدترین ها
- ■پس از عملیات «وعده صادق»، ایران جدیدی متولد شد/ پروژه جنگ هراسی در ایران فروپاشید
- ■بازدید مسئولین شهرستان از آماده سازی یادمان بازی دراز
- ■آغاز برداشت نوبرانه گوجهسبز وبرگزاری مراسم روز مزرعه در شهرستان
- ■آغاز برداشت محصول باقلا از مزارع شهرستان
- ■آغاز برداشت باقلا از مزارع سرپلذهاب
- ■آمادگی مومنین برای حضور در میعادگاه عاشقان در روز آدینه
- ■بازدید سردار قنبری جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از یادمان شهدای بازی دراز
- ■عملیات «وعده صادق» شکست ترمیم ناپذیری بر اشغالگران قدس تحمیل کرد
- ■سپاه پاسداران نقش مهمی در برقراری امنیت دارد
- ■برداشت گوجهسبز از باغات سرپلذهاب آغاز شد
- ■احتمال حاکمیت «لانینا» بر کشور از تابستان
- ■سرپلذهابیها از نقشآفرینی پاسداران در اعتلای نظام گفتند
- ■ارتفاعات بازیدراز به دلیل اشراف کامل برمناطق وسیعی از محور غرب از موقعیت مهمی برخوردار بود / نقش امدادهای غیبی در موفقیت عملیات بازیدراز
- ■مهلت یک هفتهای داوطلبان مرحله دوم انتخابات مجلس برای تبلیغات
- ■پهپادهای کوچک، قاتل تانکهای ناتو در جنگ اوکراین
- ■زاخارووا: حمایت آمریکا بحرانهای تایوان، اسرائیل و اوکراین را بدتر میکند
- ■رژیم صهیونیستی بزرگترین کارخانه داروسازی غزه را ویران کرد
- ■سپاه نماد قدرت بینالمللی ایران اسلامی است
- ■قدرت سپاه پاسداران فرامنطقهای است
- ■از شکست کامل تا از دست رفتن اراضی
استاندار کرمانشاه:
اجرای پروژه قطار شهری روی ستون، کاملا غیرکارشناسی بوده است
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: متاسفانه اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه در شکل فعلی و با عبور از فراز این ستون ها، از ابتدا یک کار صد درصد غیر کارشناسی بوده است.