22. ارديبهشت 1398 - 13:17   |   کد مطلب: 220385
بازی دراز1404:داشتن تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.لذا باید مصرف وعده های سحر و افطار مورد توجه ویزه قرار داد

به گزارش بازی دراز، در بین ماه های قمری، ماه مبارک رمضان، از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است. چنانچه در دعای مخصوص آن می خوانیم: «... و هذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علی الشهور...»؛ (اقبال الاعمال/24) «و رمضان، ماهی است که او را عظمت و کرامت و شرافت، و فضیلت دادی، نسبت به ماه های دیگر.» رسول خدا(ص) فرمود: « ... اگر می‏دانستید ماه رمضان چه فوائدی برای شما دارد، هر چه بیشتر به شکر خداوند می‏پرداختید.» ماه مبارک رمضان، ماه فضیلت و کرامت است.

با طلیعه هلال این ماه، درهای خاصه ای از رحمت و کرامت الهی به روی جامعه مؤمنین گشوده شده و مؤمنان به ضیافت الهی خوانده می شوند. از وجود مبارک حضرت زین العابدین علی بن حسین(ع) در صحیفه نورانی سجادیه، دو دعا در ارتباط با ماه مبارک رمضان نقل شده است که خواندن آن ها برای آشنایی با فضائل این ماه و وظایفی که طی آن برعهده ماست، بسیار مفید است. انسان با سیر در معارف این دعاها متوجه می شود که با حلول ماه رمضان چه فضیلتی به وی روی آورده و با پایان این ماه، چه سفره ضیافتی جمع می شود؛ و کسانی که اهل این ماه نبوده اند، چه خسارتی دیده اند. علاوه بر فضایل روحی و معنوی،  فضایل جسمی بسیاری نیز در این ماه عاید روزه داران عزیز می شود که این میان توجه به نوع تغذیه و رعایت بایدها و نبایدها امری ضروری است. 

توجه به تغذیه در ماه رمضان امری ضروری است

 

دکترمازیار طهماسبی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ماه مبارک رمضان و تاکید بر استفاده از تمام گروه های مواد غذایی در این ایام گفت: در ماه مبارک رمضان لازم است از تمام گروه های غذایی استفاده شود. با روزه داری و حذف یک وعده غذایی که در حدود 600 کالری است، انرژی های ذخیره شده مازاد بر نیاز بدن که به صورت چربی انباشته شده است، کاهش یافته و باعث می شود نوعی جرم گیری در تمام ارگانهای حساس اتفاق بیفتد و برخی سموم نیز از بدن خارج شوند.

 

وی افزود: افراد نباید سحری را از برنامۀ غذایی حذف کنند چون باعث کاهش توان افراد در مقابل گرما شده و باعث  بروز مشکلاتی چون سرگیجه ، حالت تهوع ، عدم تمرکز و غیره می شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب تصریح کرد: خرما، علاوه برقند طبیعی، سرشار از حیات است و حاوی مواد مغذی و با ارزشی چون آهن و منیزیم است.

 

وی گفت: درافطار به مصرف وعده سحری به افراد توصیه می شود که از ترکیبات غذایی پروئتین مانند گوشت مرغ ماهی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در این وعده از مصرف سبزیجات و میوه جات فراموش نشود.هنگام افطاربهتر است مایعات گرم نوشیده شود و از باز کردن روزه با آب سرد و یا نوشابه پرهیز شود.

 

انتهای پیام/3033

لینک کوتاه:

دیدگاه شما

آخرین اخبار

پربیننده ها